متدهای کاربردی :: کارگاه فرصت!

متدهای گذشته رو در این صفحه بخونید : http://www.uxcom.ir/category/methods

متد چهارم : کارگاه فرصت!

کارگاه فرصت روشی است تا بوسیله آن فعالیت های مورد نیاز برای رشد تجربه کاربری پروژه را تعیین کنید. پیدا کنید که کدامیک، بالاترین اولویت را از دید تجاری و بیزنسی دارد و کدامیک بیشترین تاثیر را از دید یک کاربر داراست.

  • میانگین زمان مورد نیاز ۳ تا ۴ ساعت
  1. یک ساعت برای برنامه ریزی و دعوت سایرین
  2. دو ساعت برای برگزاری کارگاه
  3. یک ساعت برای مستند سازی از انچه در کارگاه آموخته اید و برنامه ریزی برای قدم های بعدی در پروژه
  • هنگامی استفاده کنید که :
  1. احساس می کنید نیاز به یک تجربه کاربری پیشرفته است، اما نمی دانید چطور باید آنرا پیاده سازی کنید.
  • این ها را انجام دهید :
  1. میزبان یک جلسه کاری باشید.

دو ساعتی را تعیین کنید و عده ای از افرادی را که برروی محصول کار می نمایند را به یک جلسه دعوت کنید.

  1.  اهداف جلسه را مشخص کنید.
  • نقاط قوت و ضعف محصول فعلی را شناسایی کنید.
  • به تیم حاضر کمک کنید تا درباره قدم های بعدی پروژه جهت پیشرفت محصول، بحث کنند و تصمیم بگیرند.
  1. مشکلات را آشکار کنید.

تیم را به یک بارش فکری درباره عیب های محصول هدایت کنید و از آنها بخواهید که اشکالات را برروی کاغذهای رنگی کوچکی بنویسند. از هرکس بخواهید هر آنچه به ذهنش می رسد را یادداشت نماید :

  • مشکلات از محصول فعلی
  • فرصت های از دست رفته ای که در محصول فعلی موجود است
  • نهایتا، از آنها بخواهید تا کاغذهای رنگی را به دیواری بچسبانند تا در معرض دید همه قرار گیرند
  1. درباره نقاط قوت بحث کنید.

سپس، از افراد بخواهید تا نقاط قوت محصول را برروی کاغذهای رنگی بنویسند. هر مزیت ، یک کاغذ. در پایان آنها را هم به دیوار بچسبانند.

  1. اولویت بندی کنید.

از همه بخواهید تا یکسری فعالیت ها را طبق آنچه از بحث های درون کارگاه درک کرده اند را بصورت اولویت بندی شده بنویسند.

  1. بحث کنید.

در آخر، تیم ها را طوری هدایت کنید که افراد درباره اولویت بندی های خودشان و میزان اهمیت آنها، با سایرین بحث کنند.

نکاتی در برنامه کارگاه فرصت

  • حتما نیازی نیست که اولویت بندی ای که افراد تعیین کرده اند، اجرا شود.
  • تحقیقات کاربر را حذف نکنید! درست است که میتوان به کمک این کارگاه اولویت بندی خوبی پیدا کرد، نکات مهمی را کشف نمود، اما هرگز جای تحقیقات کاربر و مصاحبه رو در رو با کاربران را نمیگیرد.

دانلود pdf این مطلب

 

*** جهت همکاری در ترجمه، ایمیلی به info@uxcom.ir بزنید. ما میتوانیم به کمک هم، کارهای بزرگی انجام دهیم. 🙂

About احسان موسوی

احسان موسوی :: طراح تجربه کاربری

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *