افسانه ۲۴ :#مردم حتما همانطوری از محصول شما استفاده خواهند کرد که شما تصور میکنید

مطالعه سایر افسانه ها : http://www.uxcom.ir/category/ux-myths

 

حتی اگر سرویس یا محصولی ، برای رفع نیاز کاملا شناخته شده و مشخصی از مشتریان باشد ، قطعا اینطور نیست که همانگونه که انتظار دارید ، کاربران از محصول استفاده و با آن تعامل برقرار کنند.

در اکثر مواقع ، کاربران نمیدانند و یا اهمیت نمیدهند که چطور از یک محصول استفاده کنند. اما همانکه راهی را پیدا کردند ، روی همان  پافشاری میکنند. برای مثال : بعضی افراد برای رفتن به سایتی ، بجای اینکه آدرس ( url ) آن را در آدرس بار مرورگر بنویسند ، آنرا در فیلد جستجوی گوگل تایپ میکنند و از آن طریق وارد سایت می شوند.

 

مثالی دیگر :

# تصور میشد که فیسبوک مکان مناسبی هست برای اینکه افراد کارهایی که انجام میدهند رو با بقیه به اشتراک گدذارند. اما کاربران کشف کردند که در این سرویس می شود افکار و علایق و اینجور مسائل رو به اشتراک بگذارند. . به همین دلیل ، در باکس ارسال پست که اول این جمله بود ” What are you doing right now? ” ، تغییر کرده به ” What’s on your mind? “

About احسان موسوی

احسان موسوی :: طراح تجربه کاربری

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *