افسانه ۲۶: #کاربرد پذیری = گروه های متمرکز

مطالعه سایر افسانه ها : http://www.uxcom.ir/category/ux-myths

 

گاهی اوقات افراد گروه های متمرکز و نتایج کاربرد پذیری را باهم اشتباه میگیرند.

گروه های متمرکز ، گروه هایی هستند که قبل از ساخت محصول و یا سرویسی دور هم جمع می شوند و نظرات، پیشنهادات و احساسات خودشان را درباره محصول میگویند.

اما کاربرد پذیری اینگونه است که با هدف قرار دادن یکسری فعالیت های کلیدی ( key tasks ) ، ارزیابی میکنند که کاربران چگونه از محصولی استفاده میکنند و نحوه اجرا و تجربه کاربر را بررسی مینمایند.

بطور کلی : در گروه های متمرکز ، کشف می شود که کاربران چه حسی درباره محصول دارند. اما در تست کاربرد پذیری کشف می شود که کاربران چگونه از محصول استفاده میکنند.

About احسان موسوی

احسان موسوی :: طراح تجربه کاربری

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *